GOK helpt u graag

Wat te doen bij een storing?

In het geval dat er zich bij u een storing voordoet, bent u soms zelf in staat deze op te lossen. Controleer altijd eerst onderstaande punten voordat u contact opneemt. Zo voorkomt u onnodige kosten.

De checklist om een storing op te lossen

•  Als uw cv- of combiketel een stekker heeft, controleer dan of er spanning staat op het gekoppelde stopcontact. Dit kan ook werken voor “gesloten” geisers. Sluit bijvoorbeeld een ander apparaat op het stopcontact aan. Heeft u geen spanning? Controleer de stop in de meterkast. 


•  Staan de gaskranen open onder de ketel? Hoe zit het met de hoofdkraan in de meterkast?


• Staat de waterdruk van de cv-installatie boven de 1 bar? Zo niet: vul de waterdruk bij tot maximaal 1,8 bar (zie onder bijvullen).


•  Zet de kamerthermostaat op minimaal 30ºC en kijk of de ketel alsnog aangaat. Is dit het geval, controleer dan gedurende ongeveer 3 dagen of het gastoestel op de juiste instelling reageert. Gaat de ketel niet aan? Meld dit als storing.


•  Doet de waakvlam het? Indien dit niet het geval is, steekt u hem dan opnieuw aan. Het kan zijn dat u de vlam er een tijdje bij moet houden.

•  Is uw thermostaat van batterijen voorzien, dan geeft de display aan of deze vervangen moeten worden. Alleen alkalinebatterijen zijn toegestaan. 


•  Als het toestel de mogelijkheid heeft, reset. De stekker eruit halen en terugplaatsen kan ook werken. Belangrijk: noteer de storingscode die op het display af te lezen is en geef deze door bij een storingsmelding.

•  Als u geen warm water heeft op een tappunt terwijl ergens anders wel warm water uit de kraan komt, is de kans groot dat de perlator (het zeefje) of de douchekop vervuild is. Maak deze schoon met azijn en controleer of het systeem dan wel werkt.


•  Het kan voorkomen dat u wel warm water heeft, maar dat de cv het niet doet. Controleer of u geen druppelende warmwaterkraan heeft. Het gastoestel blijft hierdoor op warmwaterstand staan en gaat niet over op cv.

Heeft u bovenstaande punten gecontroleerd?

Als de storing nog steeds niet verholpen is, neemt u zo spoedig mogelijk contact met ons op. U kunt ons bellen op 020 614 80 90

GasOnderhoudsKombinatie B.V.
Contactweg 42-C
1014 AN Amsterdam 

Nederland


KvK nummer 

62064142

Maandag 08:00 - 16:00

Dinsdag 08:00 - 16:00

Woensdag 08:00 - 16:00

Donderdag 08:00 - 16:00

Vrijdag 08:00 - 16:00

Na kantoortijden is de servicedienst op werkdagen bereikbaar tussen 16:00-22:00 op weekend- en feestdagen tussen 08:00 en 22.00.

GOK installeert en onderhoudt centrale verwarmingen in en om Amsterdam.